lørdag 3. desember 2011

Jeg har løst Disgaea 4, og begynner på Atelier Totori!

Jeg er flink! Jeg løser spill!
Disgaea 4 var sånn passe kult. Sistebossen var ikke så veldig vanskelig.

Så skal vi se om Gust klarer å lage et skikkelig 3D-spill!
Det føles merkelig å spille Atelier-spill i 3D. Alle spillene til Gust var i 2D gjennom alle Playstation 2-spillene.
Ifølge Wikipedia blir dette spill nr 17 i Atelier-serien.
Atelier-spillene er rollespill, som fokuserer ganske mye på lage ting av massevis av forskjellige ingredienser, som du samler opp litt her og der.
Man har også tid på seg i de nye Atelier-spillene. Tiden går hver gang du plukker opp noe. Tiden går hver gang du går til et sted. Tiden går for hver runde i en kamp. Tiden går alltid nesten. Jeg synes det er skummelt.
Tidsbegrensningene får meg til å slutte å spille, fordi jeg er redd for å sløse bort tiden!
De har også flere slutter, etter hvordan du bruker tiden din. Noen synes det er vanskelig å få en bra slutt.

Se! Jeg slår med staven min!


OMG!
Det er Pamela! NOSTALGI! Hun ser litt annerledes ut. Det er fordi tegnestilen plutselig ble en helt annen på Ps3.


Pamela har en bamse, som gynger i en gyngestol.

Jeg tok bilde av han fordi han smilte til meg på veldig teit vis.


Ho vil bli en eventyrer som mammaen sin, slik at hun kan finne mammaen sin, som har forsvunnet.

Så leste jeg at man spoiler ganske mye av Rorona ved å spille Totori først.
Jeg ville spille Totori fordi folk sier at det er mye, mye bedre enn Rorona! Men nå må jeg spille gjennom Rorona!
Så da begynner jeg å spille Rorona igjen istedenfor.
Og til våren igjen kommer Atelier Meruru! Da ble det veldig mye Atelier på kort tid, ettersom NIS har bestemt seg for å gi ut alt sammen på en gang.
Atelier Meruru får veldig, veldig, veldig bra kritikk. Så kanskje endelig Gust klarte å mestre å lage spill i 3D med sitt tredje Atelier-spill i 3D!

Jeg liker Atelier-spill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar